Veelgestelde vragen
Wij hebben de vragen die wij het vaakst krijgen voor jullie op een rij gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Laat het ons weten.
Vraag: Zijn de bussen veilig / hebben jullie een keurmerk?
We werken uitsluitend met gecertificeerde ISO 9001 / Stichting Keurmerk Touringcarbedrijf (SKTB) touringcars.
Vraag: Vanaf welk adres vertrekt mijn bus?
De opstapplaatsen per festival verschillen. Hieronder een overzicht van alle opstapplaatsen / adressen:
Nederland:
• Amsterdam – Europaboulevard P18, 1083 AD, aan de overzijde van het Shell tankstation
• Groningen – Centraal Station, aan de waterzijde / museum kant
• Zwolle – achterzijde Centraal Station, Hanzelaan 101, 8017 JE
• Utrecht – Touringcarhalte Reactorweg, nabij Restaurant Meet & Eat, bedrijventerrein Lage Weide
• Eindhoven – Eindhoven Airport (busstop P1), Luchthavenweg 25, 5657 EA
• Arnhem – Centraal Station, Amsterdamseweg 13, 6814 CM, uitgang Sonsbeekzijde
• Nijmegen – Centraal Station, Tunnelweg (s102), 6512
• Breda – Centraal Station, Stationslaan, 4815, internationale bushalte
België:
• Antwerpen – Filip Williotstraat 9, 2600 Antwerpen, Berchem
• Hasselt – zwembad Karpermolen, Elfde-Liniestraat 21, 3500 Hasselt
• Gent – sporthal Driebeek, Driebeekstraat 22, 9050 Gent
• Brussel – hoofdingang Koning-Boudewijnstadion, H. de Strooperlaan, 1020 Brussel
Bij je reservering is de op- en uitstapplaats altijd hetzelfde.
Vraag: Ik wil mijn busticket doorverkopen. Kan dat?
Een busticket doorverkopen is mogelijk. Hierbij de procedure:
Een bestelling of deel van een bestelling kan zelfstandig doorverkocht worden. Wel dient de hoofdreiziger (degene die de boeking heeft gedaan) de volgende informatie ons via email (info@bigeast.nl) toe te sturen:
*Bestelnummer
*Aantal tickets dat wordt doorverkocht
*Naam koper
*Emailadres koper
Let op: Het wijzigen van een opstapplaats is niet mogelijk.
Vraag: Ik wil met mijn vrienden in de bus. Kan dat?
Er vertrekken meerdere bussen vanaf dezelfde opstapplaats. Maak daarom 1 boeking voor de hele groep. Op deze manier weet je zeker dat je met elkaar in dezelfde bus reist.
Heb je niet 1 boeking gemaakt, maar wil je toch bij elkaar in de bus worden ingedeeld stuur ons dan via email (info@bigeast.nl) een overzicht van de bestelnummers. We zullen hier rekening mee houden bij het maken van de busindeling.
Vraag: Hoe werkt een eticket?
Na betaling ontvang je jouw eticket(s) via email. Print het eticket uit; dit eticket is je bewijs van betaling. Eén week voor vertrek ontvang je via email informatie over oa de reistijden en opstapplaats. Kopiëren van een Paylogic eticket is zinloos. Etickets hebben een unieke barcode die slechts eenmaal gebruikt kan worden.
Vraag: Welk busnummer heeft mijn bus?
Eén week voor vertrek ontvang je via email informatie over oa de reistijden en opstapplaats. In deze mail staat ook je busnummer vermeld.
Vraag: Kan ik ook een enkele reis boeken?
Het is mogelijk een enkele reis te boeken. Ook dan geldt de prijs van een retour reis. We hebben geen speciale prijs voor een enkele reis.
Vraag: Wat zijn de faciliteiten in de bus?
Al onze bussen beschikken over:
• luchtvering voor optimaal rijgenot
• verstelbare fauteuils
• dubbele beglazing, airconditioning en plintverwarming
• stereo-geluidsinstallatie en DVD
• koelkast is aanwezig (deze is niet gevuld)
• toilet
• minimaal twee ervaren chauffeurs
• tourist Class: stoelafstand 75 cm (van as tot as)
Vraag: Kan ik met mijn groep een eigen opstapplaats kiezen?
Bij groepen vanaf 25 personen is het mogelijk een eigen opstapplaats aan te geven. Na overleg zullen wij proberen aan je wens te voldoen.
Vraag: Hoe laat dien ik bij vertrek van de bus aanwezig te zijn?
Je dient uiterlijk een half uur voor vertrek aanwezig te zijn. Je dient je bij de buschauffeur te melden met je eticket voor de busreis. Indien je niet een half uur voor vertrek aanwezig bent, kan je plaats in de bus niet gegarandeerd worden. Indien je door omstandigheden te laat op de vertrekplaats zal arriveren, dien je zo snel mogelijk contact op te nemen met Big East, zodat wij de busmaatschappij op de hoogte kunnen brengen van je vertraging. Wij kunnen echter niet garanderen dat je plaats in de bus nog beschikbaar is.
De bussen rijden zoveel mogelijk volgens schema. Mochten er onverhoopt vertragingen optreden, dan is noch Big East, noch de door ons ingeschakelde busmaatschappij verantwoordelijk voor eventuele hieruit voortvloeiende schade.
Vraag: Hoeveel bagage mag ik in de bus meenemen?
Per persoon mag meegenomen worden aan bagage:
* 1 x handbagage voor in de bus
* 1 x weekendtas of koffer (maximale afmeting: 55 x 40 x 25 cm)
* 1 x tent (voor 1 persoon)
De bagageruimte van de bus is beperkt. Wanneer je meer bagage meeneemt dan is toegestaan kan deze bagage niet meegenomen worden.
Vraag: Mag ik mijn huisdier in de bus meenemen?
Huisdieren zijn in de bus niet toegestaan.
Vraag: Is roken in de bus toegestaan?
In de bus mag niet gerookt worden. Tijdens de stops kan er natuurlijk buiten de bus worden gerookt.
Vraag: Zijn er stops en hoe zit het met eten en drinken in de bus?
In de bus zijn softdrinks, koffie, thee e.d. verkrijgbaar. Er wordt regelmatig gestopt bij wegrestaurants. Eten en drinken onderweg is uiteraard voor eigen rekening. Tussen 24.00 en 06.00 uur wordt er alleen gestopt voor de chauffeurswisseling.
Vraag: Kan ik achteraf nog zaken wijzigen?
Wijzigingen in reizigersna(a)m(en) en/of wijzigingen in op- of uitstapplaats alleen op aanvraag. Als de wijziging een (gedeeltelijke) annulering inhoudt, dan gelden onze annuleringsvoorwaarden.